Folytatjuk sorozatunkat a vendégtípusokról.
Te vajon találkoztál már valamelyikkel?
Igényes
Őt onnan ismerjük fel, hogy mindig a minőségi italok/ételek közül kezd válogatni, mert megengedheti magának, hogy mindenből a legjobbat és legdrágábbat válassza. Igazi ínyenc, értékeli a finomat és a jót, és hangot is ad pozitív véleményének. Az ilyen vendégnek könnyen lehet ajánlani.
Gyerekkorú (14 éves korig)
Ők cukik, de neked nem mindig! Hangosak, néha szemtelenek, neveletlenek, vagy egyszerűen csak túlpörögnek a helyzettől, de Te maradj higgadt és mindig a gyerekvendéget szolgáld ki előbb, hogy ne veszítsék el a türelmüket, ők ugyanis egy percet sem szeretnek várakozni. Ne feledkezz meg a korának megfelelő ülőalkalmasságról (etetőszék, magasító szék, magasító párna), evőeszközről, játékokról, stb.
Fiatalkorú (14 és 18 között)
Ha a családjával érkezik, viszonylag csendes, nemtörődöm, tudomásul veszi hogy a ott kell lennie. Nem sok vizet zavar, max. a telefonját nyomkodja. Ha azonban barátokkal érkezik, biztos lehetsz benne, hogy nem lesz olyan nagy a csend körülöttük. Lazán, de határozottan szolgáld ki őket. Törvények szerint nem szolgálhatjuk ki szeszes itallal! Amerikai törvények szerint 21 éves korig nem adhatunk alkoholt.
Idős, nyugdíjas vendégek (60 év felettiek)
Nyugalmat és türelmet igényelnek. Rendelési szokásaik igazodik az egészségügyi állapotukhoz és a pénztárcájukhoz. Sok esetben, nem feltétlenül haladnak a korral, sok minden lehet ismeretlen és új számára, ezért ha el kell magyarázni valamit, legyünk nagyon udvariasak és türelmesek.
Fogyatékkal élő vendégek
Figyelj rájuk, ne pedig bámuld! Ne érezzék, hogy mások. Tapintat, figyelmesség, előzékenység, segítőkészség, türelem szükséges hozzájuk. Lehetőség szerint próbálj meg alkalmazkodni az igényeikhez.
Ittas vendég
Nehéz, sőt néha kellemetlen szituációba tudsz kerülni az ilyen vendéggel. Nyugodtan, lassan, érthetően kell velük beszélni. Kiszolgálásukat, nem csak a szakmai etika, hanem a törvények is tiltják. Probléma esetén híjuk a felettesünket, vagy a biztonsági szolgálatot.
Külföldi vendég
Udvarias, körültekintő magatartás tanúsíts. Lehetőleg az anyanyelvén, vagy közvetítő nyelven beszélj vele. Fontos, hogy az általad nyújtott magatartás és környezetünk hangulata kedvező benyomást keltsen, hiszen egy országot képviselsz.
Nos, most hogy már ismerjük azt, hogyan kell viselkednünk a vendégeinkkel, ismerjük milyen típusú vendégünk van, azt is tudnunk kell, hogy hogyan kezeljük a panaszaikat, mert lesznek!
Szóval, milyen egy jó bármixer?
- Hallgasd végig a vendéget anélkül, hogy félbeszakítanád és tanúsíts teljes figyelmet
- Ne magyarázkodj
- Tanúsíts megértést a vendég érzései iránt
- Tegyél fel kérdéseket, hogy biztos legyél abban, hogy teljesen megértetted a problémát
- Tudd meg pontosan, hogy mit szeretne a vendég
- Körültekintően, óvatosan magyarázd el, hogy mit tehetsz, és mit nem tehetsz meg a vendégekért
- Azonnal intézkedj, akkor is, ha csak annyit tehetsz, hogy informálod a felettesed a problémáról
- Kövesd nyomon és győződj meg róla, hogy a vendég elégedett-e
- Előzd meg a vendég igényeit
Ha ezeket a hasznos információkat és tudnivalókat szem előtt tartod, Te leszel a legjobb a pult mögött, a „Mindenki kedvence”!
Sok sikert!
A Best Mixer Iskolában megtanulhatod a professzionális szintű kiszolgálást, hogy minden helyzetben megálld a helyed! Nézd meg képzéseinket »