Tudd meg kikkel találkozhatsz a bárpultnál – avagy ismerd meg a különböző vendégtípusokat!
A bármixer a munkája során nagyon jó emberismerővé válik.
Biztos Te is voltál már vendég egy bárban, étteremben, és biztosan Te is valamilyen vendégtípus vagy, amikor téged szolgálnak ki.
De mi a helyzet, ha Te szolgálod ki őket? Akaratlanul is, de bekategorizálod a vendégeidet, és ezt nem rossz értelemben teszed, hanem azért hogy minden egyes vendéget a saját stílusának megfelelően tudd kezelni, kiszolgálni.
A minőségi kiszolgálás alapismérvei
- Ismerd a vendég igényeit
- Bármilyen speciális kérésre/kérdésre gyorsan reagálj
- Vidáman köszöntsd a vendégeket minden alkalommal
- Kellemes és érthető hangszínt használj
- Figyeld a vendégek igényeit és informáld a feletteseidet
- Legyél udvarias, előzékeny
- Legyél természetes, és add önmagad
- Ne terhelje a vendégeket saját problémáival
- Segítsd a vendégeket!
Felismered ezeket a vendég típusokat?
1 .Barátságos- kiegyensúlyozott
Igen! Van ilyen, tényleg! Ő az ideális típus, kedves, mosolygós, kellemes beszélgetőpartner. Pozitív kisugárzása van, szívesen szolgálsz ki ilyen vendéget, és ez nagyban meghatározza a napodat.
2. Határozott vendég
Ő bizony pontosan tudja, mit akar! Nem kérdezi meg mit ajánlasz, úgyhogy el se gondolkodj rajta hogy eladsz neki egy éppen akciós italt, vagy ajánlasz neki egy sokkal finomabbat, mint amit Ő kért! Nem tetsző arckifejezéssel közölni fogja ismét rendelését, rendel, fogyaszt, fizet és távozik.
3. Tétova vendég
Ez a vendégtípus, hát.. nehéz dió, hiszen nem igazán biztos saját magában, saját döntéseiben, és ez a pultnál ki is fog derülni. Ajánlj neki, de ne túl sok lehetőséget, mert aztán majd a sok lehetőség közül is lesz miből hezitálnia, legyünk velük nagyon empatikusak és türelmesek.
4. Ideges vendég
Hidd el, ha ilyen vendéggel találkozol, valószínű nem veled van baja, Ő ilyen, mindig! Kerüld az olyan helyzeteket, hogy szóváltásba keveredj vele, nem fogsz jól kijönni a beszélgetésből. Sok türelmet és még inkább gyors kiszolgálást igényel.
5. Gyanakvó vendég
Ő tényleg már a belépésnél is olyan arckifejezést vág, hogy azt gondolod, azt érzi, hogy ezen a helyen ő nem biztos, hogy jól fogja érezni magát. Legyünk vele kedvesek, igyekezzünk eloszlatni bizalmatlanságát, éreztetni vele, hogy jó helyen van. Soha nem szabad megjegyzést tenni, vagy gúnyos mosollyal illetni, hiszen ezt azonnal félreérti, és máris elveszítettük a vendégünket!
6. Tartózkodó
Ez a vendégtípus eléggé zárkózott és távolságtartó lesz veled, kerüli a szemkontaktust, és nem is szeretne a rendelés leadásánál többet beszélgetni Veled. Tartsd tiszteletben a viselkedését és körültekintően szolgáld ki.
7. Haverkodó
Ő lehet szimpatikus és lehet visszataszító is számodra. Ha megtaláljátok a közös témát, akkor még akár jópofa is lehet. Ha túlságosan nagyhangú,illetve azt a látszatot igyekszik kelteni ismerősei előtt, hogy körülötte forog a világ, akkor inkább kimért udvariassággal bánj vele.
Hamarosan jön a következő rész!
A Best Mixer Iskolában megtanulhatod a professzionális szintű kiszolgálást, hogy minden helyzetben megálld a helyed! Nézd meg képzéseinket »