Blog

Főoldal > Blog
7 vendégtípus - Rájuk ismersz? (1. rész)

7 vendégtípus - Rájuk ismersz? (1. rész)

Tudd meg kikkel találkozhatsz a bárpultnál – avagy ismerd meg a különböző vendégtípusokat!

A bármixer a munkája során nagyon jó emberismerővé válik.

Biztos Te is voltál már vendég egy bárban, étteremben, és biztosan Te is valamilyen vendégtípus vagy, amikor téged szolgálnak ki.

De mi a helyzet, ha Te szolgálod ki őket? Akaratlanul is, de bekategorizálod a vendégeidet, és ezt nem rossz értelemben teszed, hanem azért hogy minden egyes vendéget a saját stílusának megfelelően tudd kezelni, kiszolgálni.

A minőségi kiszolgálás alapismérvei

  • Ismerd a vendég igényeit
  • Bármilyen speciális kérésre/kérdésre gyorsan reagálj
  • Vidáman köszöntsd a vendégeket minden alkalommal
  • Kellemes és érthető hangszínt használj
  • Figyeld a vendégek igényeit és informáld a feletteseidet
  • Legyél udvarias, előzékeny
  • Legyél természetes, és add önmagad
  • Ne terhelje a vendégeket saját problémáival
  • Segítsd a vendégeket!

Felismered ezeket a vendég típusokat?

1 .Barátságos- kiegyensúlyozott

Igen! Van ilyen, tényleg! Ő az ideális típus, kedves, mosolygós, kellemes beszélgetőpartner. Pozitív kisugárzása van, szívesen szolgálsz ki ilyen vendéget, és ez nagyban meghatározza a napodat.

2. Határozott vendég

Ő bizony pontosan tudja, mit akar! Nem kérdezi meg mit ajánlasz, úgyhogy el se gondolkodj rajta hogy eladsz neki egy éppen akciós italt, vagy ajánlasz neki egy sokkal finomabbat, mint amit Ő kért! Nem tetsző arckifejezéssel közölni fogja ismét rendelését, rendel, fogyaszt, fizet és távozik.

3. Tétova vendég

Ez a vendégtípus, hát.. nehéz dió, hiszen nem igazán biztos saját magában, saját döntéseiben, és ez a pultnál ki is fog derülni. Ajánlj neki, de ne túl sok lehetőséget, mert aztán majd a sok lehetőség közül is lesz miből hezitálnia, legyünk velük nagyon empatikusak és türelmesek.

4. Ideges vendég

Hidd el, ha ilyen vendéggel találkozol, valószínű nem veled van baja, Ő ilyen, mindig! Kerüld az olyan helyzeteket, hogy szóváltásba keveredj vele, nem fogsz jól kijönni a beszélgetésből. Sok türelmet és még inkább gyors kiszolgálást igényel.

5. Gyanakvó vendég

Ő tényleg már a belépésnél is olyan arckifejezést vág, hogy azt gondolod, azt érzi, hogy ezen a helyen ő nem biztos, hogy jól fogja érezni magát.  Legyünk vele kedvesek, igyekezzünk eloszlatni bizalmatlanságát, éreztetni vele, hogy jó helyen van. Soha nem szabad megjegyzést tenni, vagy gúnyos mosollyal illetni, hiszen ezt azonnal félreérti, és máris elveszítettük a vendégünket!

6. Tartózkodó

Ez a vendégtípus eléggé zárkózott és távolságtartó lesz veled, kerüli a szemkontaktust, és nem is szeretne a rendelés leadásánál többet beszélgetni Veled.  Tartsd tiszteletben a viselkedését és körültekintően szolgáld ki.

7. Haverkodó

Ő lehet szimpatikus és lehet visszataszító is számodra. Ha megtaláljátok a közös témát, akkor még akár jópofa is lehet. Ha túlságosan nagyhangú,illetve azt a látszatot igyekszik kelteni ismerősei előtt, hogy körülötte forog a világ, akkor inkább  kimért udvariassággal bánj vele.

Hamarosan jön a következő rész!

A Best Mixer Iskolában megtanulhatod a professzionális szintű kiszolgálást, hogy minden helyzetben megálld a helyed! Nézd meg képzéseinket »

Nézd meg tanfolyamainkat is!